Veflen Entreprenør AS har støttet KIL Toppfotball økonomisk i en årrekke. I år er også deler av sponsormidlene øremerket til kvinnesatsingen til KIL. Både KIL-sjef Morten Aasvangen og Hans Otto Veflen fra entreprenørselskapet tror dette vil få positive ringvirkninger for damefotballen i hele regionen.
-Dette betyr enormt for oss. Den økonomiske støtten fra Veflen og de andre sponsorene våre gjør at vi kan opprettholde satsingen på det unge og talentfulle kvinnelaget vårt uten at det går på bekostning av breddefotballen i klubben, sier daglig leder Morten Aasvangen hos KIL Fotball.
Gode forbilder
KIL Kvinner er et svært ungt lag, som den unge alderen til tross har levert gode resultater og publikumsvennlig fotball de siste årene. Forrige sesong hang laget lenge med helt i toppen av sin annendivisjonspulje, og året før ble de seriemestere. Det gjorde at laget sikret plassen som en del av toppfotballen i Norge.
-Det er akkurat slike lag vi liker. Unge, lokale spillere som går på banen med entusiasme og glød, og som bidrar til å sette kvinnefotballen i distriktet på kartet. De er gode forbilder for neste generasjon av fotballspillere, akkurat slik vi selv i Veflen liker å være, sier daglig leder Hans Otto Veflen hos Veflen Entreprenør AS.
Liker å gi tilbake
Kvinnesatsing er ikke noe nytt for Veflen Entreprenør AS. Bedriften har fått mye oppmerksomhet for sitt arbeid med å rekruttere unge, kvinnelige talenter. Tre av lærlingene i bedrifter er jenter. Dessuten står bærekraft og miljø høyt på agendaen til Odals-bedriften, som har hovedkontor på Slobrua. Og lokalt engasjement.
-Vi liker å gi litt tilbake til lokalsamfunnet der vi har mulighet til det, sier Hans Otto Veflen, som koste seg på tribunen under åpningskampen til KIL Kvinner mot Røa 2 i midten av april.
-Imponerende innsats. Jentene sto på hele veien, og det skal de ha ros for. Synd det bare ble uavgjort, men neste gang vinner de. Det gjelder å ha trua!
Saken først publisert på kilfotball.no.